Doorgaan naar hoofdcontent

Zo geknipt! Sew along


Ik wil 2013 goed beginnen en heb me aangemeld voor dit leuke project. Het boek is net besteld bij www.bol.com en ik kijk er naar uit.

Doe mee met de Zo Geknipt! Sew Along

Agenda
Vanaf 1 januari 2013 starten we met de Zo geknipt! Sew Along naar het gelijknamige boek van Sanne & Riet. gedurende de komende 12 maanden willen we elke maand aan de slag met recepten voor de naaimachine uit dit boek.

We willen gemiddeld 2 recepten uit het boek behandelen per maand. Het aan jou oj je elke maand mee wilt doen, of je één of beide projecten maakt per keer, of dat j bijvoorbeeld af en toe meedoet, wat natuurlijk prima is. Wij, Jos en Tialda, zullen elke eerste van de maand onze versie van de recepten hier publiceren opd dit blog, waarna jullie, de deelnemers ook zelf je resultaten kunnen presenteren op dit blog.

Meer lezen, klik dan hier


Reacties

  1. Leuk dat je met ons meedoet!
    Ben gelijk je blog maar gaan volgen voor je andere creative maaksels ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, hoe meer zielen hoe meer vreugd! Ik heb je net toegevoegd aan de blog. Was het maar vast januari...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandensteek

Mandensteek:
Meervoud van 8 lossen +4 5x8=40 + 4 lossen = 44 lossen
Haak een ketting van 44 lossen. Haak een stokje (ST) in de 4e lossen vanaf de naald. Haak stokjes (ST) tot einde van de toer (=40 ST)
Toer 1)  2 lossen, haak 4 reliëfstokjes voor  (RSTV) en 4 reliëfstokjes achter (RSTA) tot einde van de toer
Toer 2)  herhaal toer 1 Toer 3)  herhaal toer 1
Toer 4)  2 lossen, haak 4 reliëfstokjes achter (RSTA) en 4 reliëfstokjes voor  (RSTV) tot einde van de toer
Toer 5 t/m 7 herhaal toer 4
Toer 8) haak als toer 1 Zoals je ziet verspringen de toeren.
Haak de bovenstaande 8 toeren tot dat je de gewenste lengte van je haakwerk hebt.



Goed kijken en dan haken........!

Soms zou je willen dat het zo makkelijk zou gaan.
Lang geleden leerde ik haken van mijn oma, zij zag iets en haakte het,  zij kon dat! Daar hoef je als kind niet over te twijfelen.

Nu kwam ik een erg leuke shawl tegen en keek, keek........keek nog eens goed, liet het liggen, probeerde iets, zocht in boeken maar ik keek niet goed genoeg denk ik. Het patroontje zit de hele dag   in je hoofd. Een berichtje op facebook gezet, wellicht kunnen andere haaksters er met andere ogen naar kijken. Dat gebeurde en er werden berichtjes gepost met mogelijkheden. Nog eens kijken, kijken en opeeens........haaknaald gepakt en daar was het patroontje wat ik had gezien.

Wellicht is het een bestaand patroon, met een mooie naam, dan zou ik dat graag horen.

Ik heb vanavond een teltekening, een haaktekst erbij en een foto gemaakt.

De shawl is in de maak!






Haak een ketting van lossen deelbaar door 9, 2 extra lossen voor het eerste stokje. 1) Haak op elke losse een stokje (st) (=9 st) 2) 3 lossen voor het eerst…

Tutorial Hanger Bollie!

Tutorial Hanger Bollie

Haak 4 lossen en sluit met een halve vaste tot een ring. Toer 1: haak 12 stokjes in de ring. (=12 stokjes) Toer 2: haak in elk stokje 2 stokjes. (=24 stokjes) Toer 3: *haak 2 stokjes in een stokje, haak in het volgende stokje 1 stokje. Herhaal vanaf *. (=36 stokjes) Haak nog zo'n Bollie. Neem 12 kraaltjes en naai ze om en om op een stokje. Rijg 36 kraaltjes aan de draad waarmee je de Bollies aan elkaar gaat haken, Haak de Bollies met vasten aan elkaar. Voordat je een omslag doet, schuif je de kraal tot aan de haaknaald, omslaan en je vaste haken.  Haak halverwege een ophanglusje, bijvoorbeeld na 18 vasten een ketting van 20 lossen.
De Bollie vullen voor het Bollie-effect.
Eventueel is de Bollie ook te vullen met lavendel, of maak een sleutelring aan de lus.

Succes.

reacties zijn natuurlijk van harte welkom.