Doorgaan naar hoofdcontent

Mijn Tas, Puur Haken en Haken&Kleur Feest

Er zijn tijden dat ik geen boeken koop........ik kocht er nu opeens 3!


Het boek Mijn Tas van Elisanna en Fynn is al even uit maar stond wel te blinken op mijn verlanglijst!
Er staan geweldig leuke veel tassen in. Dat maakt het voor mij al tot een mooi boek.
*Vele mooie tassen
*Fijn om te hebben
*Leest prettig
*Fijne werkmethode



Haken, dan wordt je op je wenken bediend, het boek Puur Haken geschreven door Maaike van Crejjtion, een prachtige sjaal voor de wintertijd staat bovenaan en een mooie omslagdoek, nog even bedenken wel garen ik kies. De lieve eiermutsjes zijn schattig om naar te kijken. Mooie creaties en prachtige foto's!





En natuurlijk mag het boek Haken&Kleur Feest van Claire, Haken en Meer en Saskia, Bij Saar en Mien niet ontbreken. Een Feest om in te bladeren, kom gelijk in de stemming,  en zoals altijd, kleurrijk, een fijne werkbeschrijving en mooie tekeningen. De sfeer is warm, bont en vertrouwd! De kinderslofjes vielen meteen op.
Ik ga ze haken........!

Reacties

  1. haha, ik heb twee van de drie hier staan en ben er ook zo blij mee! ben benieuwd naar je creaties!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandensteek

Mandensteek:
Meervoud van 8 lossen +4 5x8=40 + 4 lossen = 44 lossen
Haak een ketting van 44 lossen. Haak een stokje (ST) in de 4e lossen vanaf de naald. Haak stokjes (ST) tot einde van de toer (=40 ST)
Toer 1)  2 lossen, haak 4 reliëfstokjes voor  (RSTV) en 4 reliëfstokjes achter (RSTA) tot einde van de toer
Toer 2)  herhaal toer 1 Toer 3)  herhaal toer 1
Toer 4)  2 lossen, haak 4 reliëfstokjes achter (RSTA) en 4 reliëfstokjes voor  (RSTV) tot einde van de toer
Toer 5 t/m 7 herhaal toer 4
Toer 8) haak als toer 1 Zoals je ziet verspringen de toeren.
Haak de bovenstaande 8 toeren tot dat je de gewenste lengte van je haakwerk hebt.



Goed kijken en dan haken........!

Soms zou je willen dat het zo makkelijk zou gaan.
Lang geleden leerde ik haken van mijn oma, zij zag iets en haakte het,  zij kon dat! Daar hoef je als kind niet over te twijfelen.

Nu kwam ik een erg leuke shawl tegen en keek, keek........keek nog eens goed, liet het liggen, probeerde iets, zocht in boeken maar ik keek niet goed genoeg denk ik. Het patroontje zit de hele dag   in je hoofd. Een berichtje op facebook gezet, wellicht kunnen andere haaksters er met andere ogen naar kijken. Dat gebeurde en er werden berichtjes gepost met mogelijkheden. Nog eens kijken, kijken en opeeens........haaknaald gepakt en daar was het patroontje wat ik had gezien.

Wellicht is het een bestaand patroon, met een mooie naam, dan zou ik dat graag horen.

Ik heb vanavond een teltekening, een haaktekst erbij en een foto gemaakt.

De shawl is in de maak!






Haak een ketting van lossen deelbaar door 9, 2 extra lossen voor het eerste stokje. 1) Haak op elke losse een stokje (st) (=9 st) 2) 3 lossen voor het eerst…

Tutorial Hanger Bollie!

Tutorial Hanger Bollie

Haak 4 lossen en sluit met een halve vaste tot een ring. Toer 1: haak 12 stokjes in de ring. (=12 stokjes) Toer 2: haak in elk stokje 2 stokjes. (=24 stokjes) Toer 3: *haak 2 stokjes in een stokje, haak in het volgende stokje 1 stokje. Herhaal vanaf *. (=36 stokjes) Haak nog zo'n Bollie. Neem 12 kraaltjes en naai ze om en om op een stokje. Rijg 36 kraaltjes aan de draad waarmee je de Bollies aan elkaar gaat haken, Haak de Bollies met vasten aan elkaar. Voordat je een omslag doet, schuif je de kraal tot aan de haaknaald, omslaan en je vaste haken.  Haak halverwege een ophanglusje, bijvoorbeeld na 18 vasten een ketting van 20 lossen.
De Bollie vullen voor het Bollie-effect.
Eventueel is de Bollie ook te vullen met lavendel, of maak een sleutelring aan de lus.

Succes.

reacties zijn natuurlijk van harte welkom.