Doorgaan naar hoofdcontent

Koord haken (Romanian Cord)

Koordjes zijn handig!
 Inpakkoordjes, koordjes voor badges, keycords.
Veel plezier met onderstaande tutorial.
 Vind je de tutorial leuk, laat het me weten!
Word ik #blij# van! xxx

p.s. kun je niet haken, ........laat het me weten........dan haak ik het voor je!



1. Haak twee lossen L en haak één vaste V in de 2e losse L vanaf je naald. Keer je werk van rechts naar links. (start with 2 chains &work dc (US sc) in 2nd ch from hook, then turn work clockwise)   



2. Haak een vaste V in het lusje (kijk goed naar het plaatje, het is eigenlijk de 2e losse L van het begin) keer je werk van rechts naar links.(work dc (US sc) in unused backloop of same chain then turn work clockwise.)




3. Haak nu steeds 1 vaste V in de twee lusjes, keer je werk van rechts naar links. 
(from now on work dc (US sc) in both loops at side of cord then turn work clockwise)

                 
4. Herhaal stap 3 tot de gewenste lengte van je koord en hecht de draadjes af........
    (continue working in this way until cord is desired length, finish off)


Thanks to Renate van http://rensfibreart.wordpress.com/ voor de afbeeldingen en de engelse vertaling.



Reacties

  1. Bedankt voor de uitleg. geen tijd om het nu uit te proberen maar ik ga het zeker gebruiken.
    Heb hem ook meegenomen naar pinterest hoop dat dat mocht.
    groetjes kronova

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandensteek

Mandensteek:
Meervoud van 8 lossen +4 5x8=40 + 4 lossen = 44 lossen
Haak een ketting van 44 lossen. Haak een stokje (ST) in de 4e lossen vanaf de naald. Haak stokjes (ST) tot einde van de toer (=40 ST)
Toer 1)  2 lossen, haak 4 reliëfstokjes voor  (RSTV) en 4 reliëfstokjes achter (RSTA) tot einde van de toer
Toer 2)  herhaal toer 1 Toer 3)  herhaal toer 1
Toer 4)  2 lossen, haak 4 reliëfstokjes achter (RSTA) en 4 reliëfstokjes voor  (RSTV) tot einde van de toer
Toer 5 t/m 7 herhaal toer 4
Toer 8) haak als toer 1 Zoals je ziet verspringen de toeren.
Haak de bovenstaande 8 toeren tot dat je de gewenste lengte van je haakwerk hebt.



Goed kijken en dan haken........!

Soms zou je willen dat het zo makkelijk zou gaan.
Lang geleden leerde ik haken van mijn oma, zij zag iets en haakte het,  zij kon dat! Daar hoef je als kind niet over te twijfelen.

Nu kwam ik een erg leuke shawl tegen en keek, keek........keek nog eens goed, liet het liggen, probeerde iets, zocht in boeken maar ik keek niet goed genoeg denk ik. Het patroontje zit de hele dag   in je hoofd. Een berichtje op facebook gezet, wellicht kunnen andere haaksters er met andere ogen naar kijken. Dat gebeurde en er werden berichtjes gepost met mogelijkheden. Nog eens kijken, kijken en opeeens........haaknaald gepakt en daar was het patroontje wat ik had gezien.

Wellicht is het een bestaand patroon, met een mooie naam, dan zou ik dat graag horen.

Ik heb vanavond een teltekening, een haaktekst erbij en een foto gemaakt.

De shawl is in de maak!






Haak een ketting van lossen deelbaar door 9, 2 extra lossen voor het eerste stokje. 1) Haak op elke losse een stokje (st) (=9 st) 2) 3 lossen voor het eerst…

Tutorial Hanger Bollie!

Tutorial Hanger Bollie

Haak 4 lossen en sluit met een halve vaste tot een ring. Toer 1: haak 12 stokjes in de ring. (=12 stokjes) Toer 2: haak in elk stokje 2 stokjes. (=24 stokjes) Toer 3: *haak 2 stokjes in een stokje, haak in het volgende stokje 1 stokje. Herhaal vanaf *. (=36 stokjes) Haak nog zo'n Bollie. Neem 12 kraaltjes en naai ze om en om op een stokje. Rijg 36 kraaltjes aan de draad waarmee je de Bollies aan elkaar gaat haken, Haak de Bollies met vasten aan elkaar. Voordat je een omslag doet, schuif je de kraal tot aan de haaknaald, omslaan en je vaste haken.  Haak halverwege een ophanglusje, bijvoorbeeld na 18 vasten een ketting van 20 lossen.
De Bollie vullen voor het Bollie-effect.
Eventueel is de Bollie ook te vullen met lavendel, of maak een sleutelring aan de lus.

Succes.

reacties zijn natuurlijk van harte welkom.